言西早

Wednesday, October 29, 2008

我遇見耶穌

大腳趾重創, 怎樣處理呢? 不知道!
只是覺得大件事, 事態嚴重, 有排都吾會好。
見了醫生, 吃抗生素, 過了幾天,還未有好轉,怎辦?無助!
忽然想起剛認識的一位Carol姐妹, 她是護士, 擁有25 年豐富經驗, 可以問問意見。

她給我發炎的大腳趾清洗,按摩 , 消毒 和擠血了數天,
她給我煲魚湯, 讓我多吸收蛋白質,
她給我吸塵,洗小地毯,用漂白水拖地消毒;
我看在眼里,不禁暗暗地說, 我看見耶穌。
真的好感動, 我只不過認識她一個多星期,
她竟然付出這么大的愛心來照顧我。
(大概耶穌也認識了他的門徒有頗長的時間,
才用洗腳的行動來教導“彼此相愛”這個大道理。)
我真的遇見了耶穌 。

Labels:

4 Comments:

  • aiya.. how's your thumb toe now??

    By Blogger mandy, at 7:20 PM  

  • Is it getting better now? Do you need to stay home?

    By Blogger Unknown, at 8:47 PM  

  • Thanks girls. I stayed home for 3 days in order to rest my BIG TOE. I think the infection is almost gone, and the pain is much less. But the toe still looks ugly ah! Thanks for my angel who took care of me in these days:)

    By Blogger 言西早, at 9:40 PM  

  • Thanks God for sending an angel to help you! yeah, she is really nice to you. For your big toe, the color sometimes may not return back to normal and sometimes the nail may become much harder than before. Hope your pain has gone and you can start playing sport and hiking soon...

    By Blogger BeeBear, at 1:31 AM  

Post a Comment

<< Home